Kukelikuuuuu klockan är 11:34 !

Godmorgon!
Nu så sitter jag här och käkar frysta jordgubbar ,det är så
himla gott tycker jag! tycker inte ni det?
Förresten tack för alla fina komentarer! vad glad jag blir.
Nu så sitter jag och hoppas på att Anisa kommer ringa idag
så jag följer  med henne dit hon ska. Så vi får se vad jag kommer
göra idag. Annars så brukar de mesta av mina dagar vara supertråkiga!
Jag längtar tills jag och edwige ska till gröna lund:) .Men nu så ska jag kanske
ta och gå och sätta på tv:en men jag måste vara tyst eftersom jag är den enda som inte sover
här hemma.
Till och med alla 3 katter sover hehe ,de är så söta när de sover.
men nu så får jag bara  önska er en trevlig dag så hörs vi snart!

/Alexandra

Kommentarer
Postat av: Sara

åhh tack :)

2009-05-24 @ 12:56:11
URL: http://sarra.blogg.se/
Postat av: marina

Svar: Jag veeet man känner sig svimfärdig när man slår i. Och självklart så gör man ju det precis hela tiden också!

Vet du om någon i din familj har haft nageltrång? Någon släkting. Det är nämligen ärftligt - vilket man inte kan tro. Det kan vara bra att man drar bort tånageln - för då ger man den en chans att växa rätt nästa - gång - fast det är ingen garanti att den gör det.



Nej nej du kommer inte behöva amputera bort tån! Det enda man ska hålla lite utkik för är blodförgiftning. Det är inte så vanligt och det är absolut inget då ska gå och vara superorolig inför - men det finns en risk. Det kan man se genom blåa "streck" (ådror) som går upp från foten mot hjärtat. Men jag vill inte skrämma dig nu - det är väldigt ovanligt. Men man ska hålla ögonen öppna trots allt.

Att avvakta i några dagar kan knappast vara avgörande - så vänta och se. Gör lite fotbad på kvällarna och fila och försök att hålla tån ren från var. Sätt på en fuktig kompress med alsosprit på så att tån är fuktig hela tiden. Om det absolut inte blir bättre så går du till doktorn.



Du kan fråga efter penicillin för att få bort infektionen - det är lättare att behandla tån då när det inte är så infekterat - då gör det inte heller lika ont.



Hoppas att det blir bättre! Jag vet verkligen hur jobbigt det är!

2009-05-24 @ 13:16:47
URL: http://jiellow.blogg.se/
Postat av: sofie

Tyck gärna till om mitt senaste inlägg! :) Och fal du skulle gilla det, så följ mig via bloglovin för att inte missa något ;) :)

2009-05-24 @ 17:48:16
URL: http://sofieantonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu har jag frågestund på min blogg, kika gärna in och ställ en fråga :) tack !

2009-05-24 @ 18:04:56
URL: http://schaaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0