Dagens smink tips!

Hejsan!
Som jag sa så ska jag börja ge er smink tips här i bloggen så här kommer den första!



Detta använde jag för sminkningen ,idag så gjorde jag bara ögonen.

 1 )Gör såhär;
Som ni ser på bilden så har jag lagt lite "Mörk röd/brun ögonskugga på sidorna av ögonen.

2)Sen så har jag lagt vit ögon skugga inre på ögonlocket.

3)Sen så la jag lite vit ögonskugga på undersidan av ogonlocket "vit tårkanalen" så att ögat ska se större ut.

(Glöm inte att lägga Mascara efter du har använt ögonskugga)!Och om du ska böja fransarna så gör det innan Mascaran.

4)Sen så gjorde jag en global skuggning med "Svart" fast jag la inte så himla mycket.


5)Sen för att det skulle se snyggare ut ,så lajag lite glitter på ögonfransarna för att det ska glänsa lite mer.

6)Lägg lite  eyeliner på överersta ögonlocket fast gör en tunn Linje.

7)Och sen så är du klar!=) Ganska så lätt va?

Xoxo<3

Kommentarer
Postat av: Vera

superfint! :D

2009-03-13 @ 06:48:08
URL: http://veraablogg.blogg.se/
Postat av: frida

fina ögon du hade :)

2009-03-13 @ 13:02:36
URL: http://fws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0