No poo

Som den även är kallad.

Och det innebär att man slutar helt och hållet med shampoo, detta funkar extra bra för personer med lockigt hår, men folk med rakt hår funkar det också för :). Det är bra ifall du har Frissigt/torrt hår, men det är viktigt att balsamet inte innehåller mineraloljon och silikon. Så man ger det fukt istället.

"Äckligt" och "fett, orent och smutsigt" är nog det jag tänker på när jag hör detta, men jag ska nog ta och prova det här eftersom att mitt hår är väldigt torrt och risigt efter allt plattande. Men har läst runt lite på internet och folk säger att det faktiskt funkar. Visste ni att Schampoot uppfanns för ca 40 år sen. Så det kan ju inte vara så farligt :)



Exempel på balsam som fungerar till detta:
♥ Biolage conditioning conditioner
♥ d:fi* d:strukt volume boosting conditioner
♥ Maria Nila Conditioner Sensitive
♥ Maria Nila Sensitive Masque Ultragentle inpackning
♥ Redken  Body Full conditioner
♥ TiGi Moisture Maniac balsam

Vill ni läsa mer om metoden kan ni läsa HÄR



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0